Małymi krokami do wielkich zmian

Sorbet jagodowy dla minimalistów

Sorbet jagodowy dla minimalistów
  • 9
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Jagody to jedne z najlepszych źródeł antyutleniaczy (precz wolnymi rodnikami!), a w formie pysznego sorbetu możesz je zatrzymać na dłużej we własnej zamrażarce. Latem i wczesną jesienią warto praktywkować slow life i wybrać się do lasu na jagody. Ewentualnie na bazar 🙂 A poza sezonem można upolować jagody w sklepie, w postaci mrożonki (przy współczesnych metodach chłodzenia i przechowywania zywności mrożonki zachowują często więcej wartości odzywczych niż świerze warzywa transportowane z Hiszpanii czy Maroko). Zapraszam więc na sorbet jagodowy dla minimalistów!

Jeśli sposoba Ci się przepis, podziel się nim śmiało z całym świetem, będzie nam bardzo miło 🙂

Projekt Lepiej-bezgrzeszne słodycze - kremowe lody jagodoweSzukasz inspiracji?

Niezależnie od pogody, lody to zawsze świetny deser, zwłaszcza te przygotowane własnoręcznie 🙂 W zeszłym roku prezentowałam przepis na kremowe lody jagodowe z mlekiem kokosowym i migdałami, jeśli więc masz czas i ochotę na pichcenie 🙂 zapraszam! Jagody = masa witamin i minerałów, błonnika (pektyny!) i białka (migdały i ewentualnie pająki z lasu).

Dlaczego jagody są takie zdrowe?

Dlaczego sorbet jagodowy jest wspaniałą alternatywą do produktów, które możesz kupić w supermarkecie? To oczywiście dzięki świeżym jagodom, które są kopalnią antyutleniaczy, witamin i minerałów. Jagody są pyszne, a jednoczesnie zawierają niesamowite ilości substancji odżywczych, z których ucieszy się każda komórka Twojego ciała. Ponieważ nie są uprawiane na masową skalę, nie zawierają pestycydów, metali ciężkich oraz innych toksyn (upewnij się, że pochodzą z czytego lasu zdala od pól i autostrad 🙂 ). Co w jagodach siedzi? Owoce czarnej jagody są źródłem witamin A, B1, B2, PP i C, a także flawonoidów, garbników, antocyjanów, fitoestrogenów, pektyn, kwasu foliowego, błonnika. Obecność witaminy A korzystnie wpływa na oczy. Zawierają kwasy owocowe (jabłkowy, bursztynowy, cytrynowy) oraz składniki mineralne: potas, fosfor, wapń, cynk, żelazo, mangan. Ponadto pterostylben wspomaga pracę trzustki w produkcji insuliny, chroniąc ją przed uszkodzeniami w razie spożycia zbyt dużej ilości cukrów. Czarne jagody są niskokaloryczne (100 g dostarcza 61 kcal) oraz posiadają właściwości oczyszczające organizm, zawierają dużo antyoksydantów.

Przepis na sorbet jagodowy

Pyszny deser dla tych na diecie i nie tylko!

Co robimy? zdrowy deser!
Przygotowanie 5 minutes
Gotowanie 1 hour
Gotowe za 1 hour 5 minutes
Porcje 5

Składniki

  • 1 szklanka - woda kokosowa
  • 80 g - miód lub syrop z agawy
  • 500 g - czarne jagody

Przygotowanie

  1. Przepłucz jagody. Wymieszaj wszystkie dkładniki w blenderze aż masa będzie gładka. W razie potrzeby dolej więcej wody.

  2. Przelej masę do salaterek i włóż do zamrażalnika na około 30 min. Przed podaniem posyp świezymi jagodami.

  3. Jeśli chcesz przygotować sorbet na później, przelej masę z blendera do pojemnika z pokrywką i włóż do zamrażalnika. Wyjmij około 20 minut przed podaniem.

Uwagi

Przed podaniem możesz posypać lody smakowitymi dodatkami, np. pyłkiem kwiatowym, który pieknie komponuje się kolorystycznie z sorbetem jagodowym.

Masz ochotę na więcej owocowych przysmaków?

Nic nie obiecuję, że może znajdziesz coś poniej 🙂 Jeśli przypadkiem masz za dużo jagód i nie masz pomysłu, jak je przerobić:

Bądź z nami!

Jeśli masz chęć podzielić się swoimi niesamowitymi przepisami, możesz wraz z nami tworzyć Projekt Lepiej. Ten blog jest dla Ciebie i chcemy, byś był jego częścią. Aby opublikować gościnny wpis na blogu, napisz na kontakt@projektlepiej.pl lub wypełnij nasz formularz kontaktowy.

Na Facebooku przypominamy o nowościach i dzielimy się treściami, które uważamy za wartościowe. Na Instagramie dzielimy się naszą codziennością, która – mamy nadzieję – będzie dla Ciebie źródłem inspiracji. Będziemy wdzięczne za Twoje „lubię to!” na facebooku – możesz to zrobić bezpośrednio na blogu w ramce powyżej po prawej stronie lub naszym profilu.

Jeśli nie chcesz przegapić kolejnych wpisów, koniecznie zapisz się na Lepszy Newsletter: 

Imię (wymagane)

Adres email (wymagane)


  • 9
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • 9
  •  
  •  
  •  
  •  
  •