Picie wody. 5 powodów, by pić wodę

Picie wody. 5 powodów, by pić wodę

written by Agata 9 sierpnia 2017
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Picie wody – niby takie oczywiste, a jednak wciąż niedoceniane. Zapraszamy na powtórkę z podstawowej wiedzy o wodzie i przypomnienie o korzyściach płynących z regularnego picia wody. O tym, że woda jest jednym z najważniejszych składników odżywczych w naszej diecie, mogłeś przeczytać we wpisie o podstawach zdrowego odżywiania.

Szukasz inspiracji?

Zdrowa Woda. Eliksir młodości i piękna Sonii Lucano. To niejako „standardowa” książka kucharska z przepisami. Tyle tylko, że w recepturach główną rolę gra woda. Książka zawiera 30 przepisów na wodę oczyszczającą. Autorka zachęca do samodzielnych poszukiwań ulubionych kompozycji smakowych.

Ciało składa w około 60-65% z wody. W organizmie nie ma ani jednego organu, który nie zawiera wody! Tkanki zbudowane są z komórek zanurzonych w wodzie, zawierających wodę. Główne narządy: mózg, serce, nerki, śledziona, płuca, wątroba oraz płyny ustrojowe (krew i limfa), w znaczącej części składają się z wody. Brak wody oznacza więc m.in. złe odżywienie i dotlenienie komórek organizmu. Woda znajduje się nawet w kościach, a jej brak powoduje „wysychanie” zarówno kości jak i stawów. To powinno uświadomić nam, jak ogromne znaczenie ma woda w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu.

Doświadczalnie stwierdziłem, że jestem jak woda rzeki, odbijająca zmienne kolory brzegów między którymi płynie, burze, obłoki, błękit nieba, sama bezbarwna.
— Czesław Miłosz

Zalety regularnego picia odpowiedniej ilości wody

1. Picie wody wspomaga odchudzanie

Trenujesz, zdrowo się odżywiasz a waga nadal stoi w miejscu? Zacznij się obserwować. Przypomnij sobie momenty, gdy dopada Cię uczucie głodu… Co wtedy robisz? Jesz? STOP! Proponuję Ci mały eksperyment ze sobą w roli głównej 😉 W momencie, gdy poczujesz łaknienie, zatrzymaj i zastanów się… czy przypadkiem nie jest to sygnał, aby zamiast po przekąskę sięgnąć po szklankę wody. Postaraj się powstrzymać od przekąszenia kuszącego łakociaWypij wodę i daj sobie czas. Nadal głodny? Śmiem podejrzewać, że ochota na zjedzenie czegoś zniknęła. Dzieje się tak, ponieważ nasz organizm (mózg) wysyła do nas sygnał „napij się”, a my interpretujemy to jako „zjedz coś”. Często wypicie wody załatwia sprawę. Dlatego słuchaj swojego organizmu – poczuj co czujesz 😉 Umiejętność słuchania organizmu, to coś, co zaprocentuje w przyszłości. A nieraz zdarza się tak, że osoby które zaczęły przyjmować odpowiednią ilość wody zaczęły tracić nadprogramowe kilogramy. Proszę, nie powstrzymuj się od przyjmowania wartościowych posiłków, które powinieneś spożyć w ciągu całego dnia. Tutaj wspominam o nieświadomym spożywaniu nadmiernej ilości kalorii.

2. Woda wypłukuje toksyny z organizmu

Największa ilość toksyn, czyli około 80%, usuwanych jest przez nerki. To najważniejszy organ biorący udział w procesie detoksykacji organizmu. Pozostałe części toksyn usuwane są przez skórę wraz z potem, rozpuszczane i wydalane przez jelita do ekskrementów. Wodę tracimy non stop. Statystycznie około 1,5 litra na dobę, natomiast w okresie letnim wody tracimy jeszcze więcej. Utratę wody znacznie zwiększa wysiłek fizyczny lub ciężka praca. Zdziwisz się jak wiele dolegliwości zaczyna ustępować, gdy tylko ciało jest dobrze nawodnione. Organizm sam reguluje i transportuje wodę z jednego miejsca w drugie, gdy tylko uzna, że tego potrzebuje. Dlatego nie czekaj, sprawdź to sam: już od dziś zacznij pić więcej wody, a z Twojego organizmu wyniosą się na dobre różne dolegliwości.

3. Picie wody poprawia samopoczucie 🙂

Zachowujesz się jak zdziadziały tetryk? Znajomi delikatnie sugerują Ci, że nieustannie narzekasz? A gdy opowiadasz jak bardzo źle się czujesz, to brakuje Ci towarzysza do wymiany bólowych doświadczeń? Nie martw się, ja Cię dobrze rozumiem i mam na to rozwiązanie 😉 Rozpocznij przygodę z wodą. Nie, nie musisz od razu zapisywać się na basen (ale, oczywiście, możesz to zrobić!) Wystarczy, że będziesz częściej robić sesje relaksujące ze szklanką wody ;), a najlepiej systematycznie. Wyrobiony nawyk spożywania odpowiednich ilości rozpuszczalnika dla substancji polarnych (tak, to H2O) zaprowadzi Cię prosto do poprawy humoru oraz zminimalizowania uczucia zmęczenia i odwiedzie Cię od kolejnej drzemki w ciągu dnia. Ospałość pójdzie w zapomnienie, a Ty będziesz mieć ogromne pokłady pozytywnej energii do działania. Więcej wody, to lepsze samopoczucie, lepszy nastrój i większa satysfakcja z życia.

4. Woda odmładza

Woda nawadnia wszystkie komórki naszego organizmu. Gdy zadbamy o jej prawidłową podaż nasze komórki zachowają właściwą sprężystość i nawilżenie. Dodatkowo usprawni mikrokrążenie w skórze, co sprawi, że komórki tej tkanki będą lepiej odżywione oraz dotlenione. Na pewno marzy Ci się gładka i promienna cera 🙂 Dlatego już od teraz wprowadź w życie projekt: „więcej H2O w moim życiu”. Obiecuje, że już po 2-3 tygodniach zauważysz nadzwyczajne efekty w jędrności oraz wygładzeniu skóry. I uwaga! Najlepsza informacja dla kobiet: picie wody pomaga walczyć z cellulitem! Możesz korzystac z naszych super przepisów na wody witaminowe 🙂

5. Woda utrzymuje alkaiczne środowisko wewnętrzne

Zadbaj o odpowiednią, codzienną podaż wody, gdyż sprzyja ona utrzymaniu równowagi kwasowo – zasadowej w organizmie. Będziesz przez całe swoje życie cieszyć się świetnym zdrowiem i urodą. Po prostu!

Uf! To koniec powtórki z podstawowej wiedzy o wodzie i korzyściach płynących ze spożywania wody.
Daj znać, czy przekonałam Cię do działania? Masz ochotę na więcej (wody 🙂 )? Jeśli tak, to zapraszam po kilka wskazówek i dawkę przepisów – inspiracji na wody witaminowe.

Projekt Lepiej - Wody witaminowe i picie wodySzukasz inspiracji?

Przepisy na pyszne orzeźwiające wody warzywno-owocowe z dodatkiem aromatycznych przypraw i ziół. Spożywane regularnie zadziałają oczyszczająco na organizm i pozwolą uwolnić toksyny z organizmu. Bogate w witaminy oraz antyoksydanty, bez sztucznych dodatków w postaci substancji słodzących i chemicznych. Taka woda jest najlepsza!

Bądź z nami!

Jeśli masz ochotę, możesz wraz z nami tworzyć Projekt LepiejTen blog jest dla Ciebie i chcemy, byś był jego częścią. Aby opublikować gościnny wpis na blogu, napisz na kontakt@projektlepiej.pl lub wypełnij nasz formularz kontaktowy.

Na Facebooku przypominamy o nowościach i dzielimy się treściami, które uważamy za wartościowe. Na Instagramie dzielimy się naszą codziennością, która – mamy nadzieję – będzie dla Ciebie źródłem inspiracji.

Będziemy wdzięczne za Twoje „lubię to!” – możesz to zrobić bezpośrednio na blogu w ramce powyżej po prawej stronie lub naszym profilu. Jeśli nie chcesz przegapić kolejnych wpisów, koniecznie zapisz się na Lepszy Newsletter: 

Imię (wymagane)

Adres email (wymagane)


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
0 comment

Podobne wpisy