Planer tygodniowy. Dobry rok składa się z dobrych tygodni

Planer tygodniowy. Dobry rok składa się z dobrych tygodni

written by Agnieszka Danka 4 stycznia 2017
  •  
  •  
  • 1
  •  
  •  
  •  

Dobry rok składa się z dobrych miesięcy, dobre miesiące składają się z dobrych tygodni, dobre tygodnie – z dobrych dni. Nasza recepta na dobry rok? Dobry plan! Prezentujemy receptę Agnieszki i Danki na dobry tydzień – planer tygodniowy powstały z połączenia kwestii, na które w planowaniu zwracamy uwagę.

Znajdziesz tu wszystko, czego Ci potrzeba, by dobrze zaplanować nadchodzące siedem dni. Poniżej znajdziesz planer tygodniowy w formacie A4 do ściągnięcia i wydrukowania, a także krótką instrukcję, jak go używać.

Ściągnij darmowy planer tygodniowy do wydrukowania w formacie A4!

Dobry plan to połowa sukcesu, czyli planer tygodniowy

Co roku wielu z nas spisuje tzw. postanowienia noworoczne, które często pozostają listą niespełnionych życzeń. Co zrobić, żeby te życzenia spełnić? Trzeba je przemienić w cele wsparte odpowiednim planem… Planer tygodniowy Agnieszki i Danki jest tylko jednym z elementów, które pomogą Ci (i nam, bo używamy go od początku tego roku!) dotrzeć tam, gdzie sobie zażyczysz.

 

Korzyści płynące z dobrego planowania są ogromne. Szacuje się, że każda minuta poświęcona na planowanie pozwala zaoszczędzić dziesięć minut pracy.

— Brain Tracy

Plan tygodnia to za mało, by spełnić swoje marzenia. Trzeba zacząć od nieco szerszej perspektywy (pewnie powinnyśmy kiedyś napisać o tym nieco obszerniej… 😉 ). Zanim więc przejdziesz do układania planu na najbliższe siedem dni, zastanów się przez chwilę, dokąd właściwie chcesz zmierzać…

Plan na kilka lat

Zamknij oczy i zobacz siebie za trzy lata… Masz rodzinę? Jakie relacje łączą Cię z najbliższymi? Jakich masz przyjaciół? Co razem robicie? Jak spędzasz czas wolny? Jak się czujesz? Ile ważysz i jakie masz ciśnienie? Gdzie pracujesz? Ile zarabiasz? Spełniasz się w swojej pracy? Gdzie jesteś? Gdzie mieszkasz? Jaki masz samochód? A może jeździsz rowerem?
A jak to będzie za pięć lat? Albo za dziesięć?

Warto nakreślić długafalową wizję swojego życia. Dla nas, na przykład, ważna jest rodzina. Wiemy więc, że aby mieć przyjaciół za 10 lat, musimy zadbać o nich już teraz. Aby być zdrowym w wieku 50 lat, zdrowo jemy już dziś. Wypisz swoje wizje i pomysły na ich realizację. A potem stwórz…

Plan na rok

Pod koniec roku lub na początku nowego warto poświęcić chwilę na refleksję nad minionymi dwunastoma miesiącami i nadchodzącym rokiem. Zacznij od podsumowania roku, który właśnie mija: rozlicz się z jego sukcesów i porażek. Pomyśl, jakie działania i czynniki przyczyniły się do tamtych osiągnięć lub niepowodzeń. Spójrz na nowy rok w perspektywie długofalowej: co zamierzasz zrobić tym roku? Utrzymać swoją wagę? Zadbać o dietę? Zarobić, odłożyć i zainwestować odpowiednią ilość pieniędzy? Wzmocnić więź, która łączy Cię z ukochanym/ ukochaną? Zdobyć nowe umiejętności? Zmienić pracę?

Wypisz kilka lub kilkanaście najważniejszych dla Ciebie celów. Potem napisz dokładnie, co to dla Ciebie konkretnie oznacza. Z naszego – i nie tylko – doświadczenia wynika, iż określenie celu zgodnie z regułami metody SMART przynosi najlepsze rezultaty.
Na koniec wypisz szczegółowo, co musisz zrobić, by takie rezultaty osiągnąć. Dzięki tym dwóm krokom zwiększysz szansę realizacji marzeń poprzez nazwanie celów oraz określenie konkretnych działań, które Cię do nich przybliżą.

Jak wyznaczać cel?

Może to wyglądać tak:

Cel: chcę być zdrowa i pełna energii.

Co to znaczy?

  • chcę codziennie czuć się dobrze,
  • wstawać bez poczucia zmęczenia,
  • po pracy mieć energię na robienie wspaniałych rzeczy,
  • chcę być zdrowa i chorować najwyżej dwa razy w roku,
  • chcę ważyć 57 kg,
  • chcę mieć zdrową i piękną skórę,
  • chcę mieć sześciopak, itd.

Co chcę zrobić, by osiągnąć taki efekt?

  • spać 7-8 h na dobę,
  • kłaść się spać regularnie o tej samej porze,
  • jeść 70% warzyw lub owoców w trakcie każdego posiłku,
  • pić 2 l wody alkalicznej dziennie,
  • odpoczywać co najmniej jeden dzień w tygodniu (żadnej pracy!),
  • ćwiczyć co najmniej 4 razy w tygodniu,
  • jeździć na rowerze do pracy,
  • długie wakacje co najmniej raz w roku (lato na rowerze!),
  • krótsze wakacje kilka razy w roku (narty, Wielkanoc, Boże Narodzenie),
  • zielone smoothie na śniadanie, itd.

Plan na miesiąc

Ponieważ jesteś już na etapie konkretów, na kilku kartkach wypisz miesiące nadchodzącego roku i wszystko, co musisz zrobić w poszczególnych okresach roku. Jeśli masz jechać na wakacje w lipcu (wpisz „lipiec: wakacje”), to przy okazji możesz wpisać w maju „planowanie wakacji, kup bilety, powiedz szefowi o swoich planach”. W listopadzie możesz wpisać w kalendarz „kupowanie prezentów na święta”, aby uniknąć grudniowej paniki przedświątecznych zakupów na ostatnią chwilę. Jeśli chcesz być super zdrowa, wpisz wizyty u dentysty, lekarza pierwszego kontaktu, dietetyka. Agnieszka, Danka i Agata wpisują w kalendarz detoks albo książki, które chcą przeczytać.

 

Mamy dość czasu, jeśli potrafimy go dobrze wykorzystać i zaplanować działanie w nim.
— Brian Tracy

Plan na tydzień

Masz już listę dużych rzeczy, które przypadają na każdy miesiąc. Ułatwi Ci to zaplanowanie poszczególnych tygodni. Weź planer do ręki, spójrz na listę celów na dany rok oraz miesiąc. Co w tym tygodniu przybliży Cię do upragnionych rezultatów? Jeśli chcesz być w super relacji z ukochanym, wpisz w kalendarz randkę. Jeśli chcesz być zdrowa, wypisz listę zakupów i posiłków do zrobienia, ale także treningi, medytacje. Zaplanuj, o której wstajesz i kładziesz się spać. Chcesz być bogata? Co musisz w tym tygodniu zrobić, ile musisz pracować, komu wysłać ofertę, do kogo zadzwonić, aby spełniły się Twoje marzenia o dostatnim życiu? Chcesz być świetną inwestorką? Co przeczytasz? Ile pieniędzy odłożysz i zainwestujesz? Chcesz być szczęśliwa i zrelaksowana? Co przyjemnego zrobisz dla siebie? Kiedy spotkasz się z najlepszą przyjaciółką?

Ściągnij planer tygodniowy na 2017 rok do wydrukowania (format A4)!

Planer tygodniowy – jak go używać?

Planer, który widzisz, jest dość rozbudowanym narzędziem. Z naszych doświadczeń wynika, że najlepiej pracować z nim w niedzielę wieczorem.

Podsumowanie minionego tygodnia

Na początek uzupełnij planer z poprzedniego tygodnia: czego się nauczyłaś? Jakie były te najważniejsze momenty w ostatnich siedmiu dniach? Masz jakieś miłe wspomnienia? Za co jesteś wdzięczna? Co mogłabyś zrobić inaczej? Warto poświęcić chwilę na refleksję nad minionym tygodniem, bo to pomaga korzystać z własnych sukcesów oraz błędów i uczyć się na przyszłość 🙂

Inspiracja na najbliższe dni

Następnie weź nowy planer i wpisz cytat albo myśl na kolejny tydzień. Może to być fragment czegoś, co akurat czytasz lub czego się uczysz. Na czym chcesz się skupić przez najbliższe dni?

Cele na następny tydzień

Podstawowym elementem naszego planera jest wyznaczenie na nadchodzące dni celów wg klasyfikacji zaczerpniętej od Briana Traciego: od najważniejszych do tych najmniej ważnych.
W punkcie 1 wypisz cele, które masz w danym miesiącu lub roku – „duże” cele, o których chcesz pamiętać każdego dnia. Może to być świetne samopoczucie, zrzucenie kilku kilogramów albo zdanie egzaminu z języka obcego. W punkcie 2 wpisz szczegółowo, co przybliży Cię do ich osiągnięcia. Co MUSISZ zrobić w tym tygodniu? Co będzie miało największe konsekwencje? Jeśli Twoim celem w w tym roku lub miesiącu jest świetne samopoczucie, to w rubryce ważne – niepilne wpisz trening 3 x 1h.

Plan na każdy dzień

Uzupełnij plan na każdy dzień: w liście priorytetów możesz wpisać czynności z punktów 1- 2 np. trening, lekcja języka, itd. Jest to też miejsce na zapisanie ważnych wydarzeń jak urodziny bliskich albo święta.
Plan dnia to orientacyjna rozpiska na każdy dzień: o której wstajesz, o której kładziesz się spać, co robisz przed i po szkole czy pracy. Randka? Siłka? Czytanie? Kurs językowy?

Wdzięczność i woda

Przy każdym dniu dodałyśmy dziesięć kropel wody, aby łatwiej Ci było pamiętać o wypiciu dziesięciu szklanek dobrej jakościowo wody :).

Pod koniec każdego dnia zajrzyj do planera i wypisz, za co możesz być wdzięczna! To cudowny rytuał, który poprawi Ci humor zaraz przed pójściem do łóżka.

Na początku może Ci się wydawać, że używanie planera tygodniowego zabiera dużo czasu, ale gdy się do niego przyzwyczaisz, zobaczysz, jak wiele ułatwia w codziennym życiu i jak wiele daje przyjemności (rytuał wdzięczności!). Może już wkrótce planer tygodniowy będzie dla Ciebie nieodzwony!

Mamy nadzieję, że planer ułatwi Ci życie 🙂 Daj nam znać, jak się u Ciebie sprawdza! Chętnie przeczytamy Twoją opinię w komentarzu, na Facebooku lub w mejlu.

Ściągnij planer tygodniowy do wydrukowania w formacie A4!

Co jeszcze warto przeczytać?

Bądź z nami!

Piszemy dla Ciebie, wiec chcemy wiedzieć, co myślisz! Zostaw nam swoją opinię i dobre rady w komentarzu.

Jeśli masz chęć podzielić się swoimi doświadczeniami, możesz wraz z nami tworzyć Projekt Lepiej. Ten blog jest dla Ciebie i chcemy, byś był jego częścią. Aby opublikować gościnny wpis na blogu, napisz na kontakt@projektlepiej.pl lub wypełnij nasz formularz kontaktowy.

Na Facebooku przypominamy o nowościach i dzielimy się treściami, które uważamy za wartościowe. Na Instagramie dzielimy się naszą codziennością, która – mamy nadzieję – będzie dla Ciebie źródłem inspiracji. Będziemy wdzięczne za Twoje „lubię to!” na facebooku – możesz to zrobić bezpośrednio na blogu w ramce powyżej po prawej stronie lub naszym profilu.

Jeśli nie chcesz przegapić kolejnych wpisów, koniecznie zapisz się na Lepszy Newsletter

Imię (wymagane)

Adres email (wymagane)


  •  
  •  
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • 1
  •  
  •  
1 comment

Podobne wpisy